محمدامین میربلوچزهی، خاش - ایرنا- نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری برای رفع مشکلات و کمک به تامین نیازهای محرومان دغدغه مهم و هدف اصلی من برای انتخاب کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی است.

 

علی کرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان مرزی سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت ها و توانمندی های فراوانی است اما عمق محرومیت های آن نیز زیاد است.
وی ادامه داد: حضور یکی از نمایندگان مردم این استان در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی می تواند در رفع احتیاجات نیازمندان، اقشار ضعیف و آسیب پذیر تاثیر گذار باشد.
عضو کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: 2 شرط مهم رشته تحصیلی و سوابق کاری برای عضویت در کمیسیون ها ملاک عمل است که با توجه به سابقه کاری من در وزارت آموزش و پرورش و 17سال کار در حوزه وزارت کشور انتخاب در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد پذیرش قرار گرفت.
کرد اظهار داشت: کمیسیون اجتماعی از کمیسیونهای مهم مجلس است که از طریق این کمیسیون می توانیم مشکلات محرومان و نیازمندان را مورد ارزیابی قرار دهیم.
وی اظهار داشت: اهمیت کار در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نهادهای بیمه، بیمارستانها، بانکها و غیره حاکی از این موضوع بوده که نیاز است به مباحث و مشکلات حوزه های اشتغال، بیکاری، سرمایه گذاری و معیشت مردم و ساکنان مرزی استان در کمیسون اجتماعی بیشتر توجه شود.
نماینده مردم حوزه انتخابیه خاش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید عملکرد ادارات، نهادها و دستگاههایی مانند کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر، نهادهای بیمه گر و بانکها در این کمیسیون اجتماعی مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرد.
کرد ادامه داد: تلاش برای رفع مشکلات اقشار محروم و نیازمندان و کمک به کاهش آسیب های اجتماعی نشانگر اهمیت کار این کمیسیون است.
وی بیان کرد: آسیب های اجتماعی ناشی از فقر، نداشتن درآمد، مشکلات اقتصادی و معیشتی، مباحث تنش زای فرهنگی، رشد اعتیاد و عرضه، فروش و مصرف مواد مخدر است که متأسفانه خسارتهای زیادی از این حوزه ها به جامعه وارد شده است.
بر اساس اعلام نهایی نتایج کمیسیون های مجلس شورای اسلامی هشت نماینده سیستان و بلوچستان شامل حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان و محمد نعیم امینی فرد نماینده ایرانشهر عضو کمیسیون بهداشت و درمان، حبیب الله دهمرده نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل و محمد باسط درازهی نماینده سراوان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، احمد علی کیخا نماینده دیگر زابل و عبدالغفور ایران نژاد نماینده چابهار عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، علیم یارمحمدی نماینده دیگر زاهدان عضو کمیسیون عمران و علی کرد نماینده خاش عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هستند.
حوزه انتخابیه خاش شامل شهرستان خاش، شهرستان میرجاوه و بخش های نصرت آباد و کورین زاهدان است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: